Alla kan yoga och alla behöver vi vara starka, flexibla och balanserade.

Oavsett om du är privatperson, företag eller organisation hjälper jag dig/er gärna att yoga för en bättre hälsa!
Boka en personlig konsultation, vi går igenom yogaövningarna som just du behöver.
Vill du erbjuda yoga eller avslappningsövningar till dina anställda eller varför inte överraska med en yogaklass på kickoffen, jag kommer till er!
Vill du yoga med mig håller jag klasser på Yogabolaget i Åkersberga och på Yoginis & Friends i Täby centrum. Jag har Restorative yoga, Mediyoga, Vinyasa flow och Pranayama & Meditation. För schema se respektive hemsida – vi ses på mattan!

Jag använder yoga för att arbeta med rörlighet, flexibilitet, styrka och balans. Yoga är också ett effektivt verktyg för att arbeta med stressreducering och andra problemområden vi kan uppleva i livet. Vår psykiska hälsa reflekteras i vår kroppsliga hälsa och tvärt om. Kropp och sinne hänger ihop och vi behöver ta hand om dem som en enhet för att skapa balans och välmående. I en konsultation tittar vi på din livssituation, på stressnivåer och eventuellt fysiska begränsningar för att att tillsammans skapa förändringar för en mer hälsosam vardag och ökad livskvalitet.

Andetaget, vårt viktigaste verktyg

Andetaget är en viktigt del i yogan och ett fantastiskt verktyg för att kunna slappna av och minska stress. Aningsövningar är en central del inom yogan (Pranayama) och hjälper kropp och sinne till bättre balans. Vi glömmer ofta bort att andas rätt men med yogan kan vi rikta vår uppmärksamhet till andetaget och lära kroppen att hitta tillbaka till sin naturliga andning. Andningen hjälper oss till ökad koncentration och bättre förankring i nuet.

Koncentration och fokus

Yogan hjälper oss att förbättra vårt mentala fokus och vår koncentration, någonsin som vi kan ha stor användning för i vårt vardagliga liv. När vi yogar övar vi på at vara mer närvarande i nuet, vi lär oss lyssna inåt och vi lär känna vår kropp.

Rörelse och balans

Vi sitter allt mer still idag. Vi tar bilden, bussen och tåget till jobbet/skolan. Vi sitter under dagen, sitter på vägen hem, sätter oss när vi kommer hem för att vila. Blir ibland sittande i soffan/sängen under kvällen för att koppla av, surfa runt och slötitta på diverse saker. Våra kroppar är inte byggda för att sitta. Vi blir stela, orörliga, allt stannar av inuti oss. Vi behöver mer rörelse. Om du kommer igång och skapar mer rörelse i din vardag märker du snart att din kropp längtar efter det!

Photo by bruce mars on Pexels.com
Avslappnings och återhämtning

Att vi behöver röra på oss för att må bra är självklart men idag, mer än någonsin behöver vi vila och avkoppling. Som kontrast till den allt stressigare vardagen vi befinner oss i behöver vår kropp återhämtning, det är då vi läker. Idag maxar vi vår tid, vi är effektiva och multitaskar helst. Vi behöver ibland bryta det. Vår kropp och vårt sinne mår inte bra av det hektiska tempo vi dagligen utsätter oss för. Det är sunt att känna stress och ladda inför någon situation eller uppgift men vi behöver därefter återhämta oss och komma ner i varv.